Algemene voorwaarden Life-Line Trainingen 

Life-Line Trainingen B.V., ook handelend onder de naam EHBOinstructeurs.nl is gevestigd aan de Vierkantemorgenstraat 19, 6905 TS in Zevenaar en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 92224814. 

Life-Line Trainingen B.V. is opleider in EHBO trainingen, reanimatiecursussen voor hulpverleners en instructeurs, bedrijfshulpverleningstrainingen en trainingen zwemmend redden. Daarnaast is Life- Line Trainingen B.V. aanbieder van EHBO-, reanimatie en BHV producten en biedt Life-Line Trainingen B.V. online trainingen. 

In deze algemene voorwaarden lees je onder welke voorwaarden je gebruik kunt maken van onze diensten en onder welke voorwaarden je een product kunt aanschaffen via onze website. We hebben geprobeerd de voorwaarden zo duidelijk mogelijk op te stellen en hierbij zo min mogelijk gebruik te maken van ingewikkelde juridische termen. Zijn de voorwaarden op onderdelen toch onduidelijk, neem dan gerust contact met ons op via: 􀀀 info@life-line-trainingen.nl of ✆ 06-47 48 56 67 

Begrippen 

In deze algemene voorwaarden komen geregeld dezelfde begrippen terug. Om discussie over de betekenis ervan te voorkomen, lees je hier wat er met de verschillende begrippen bedoeld wordt. 

In deze algemene voorwaarden wordt bedoeld met: 

Life-Line Trainingen: de opdrachtnemer die de overeenkomst voor opdrachtgever uitvoert als ook de verkoper van producten en daarmee de gebruiker van deze algemene voorwaarden. 

Consument(en): een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf of wel een particuliere klant. 

Zakelijke Klant(en): een natuurlijke persoon die wel handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf of een rechtspersoon. Let op: hiermee wordt ook de persoon bedoeld die op naam van zijn of haar onderneming een Overeenkomst sluit met Life-Line Trainingen. 

Aanwezigen: personen die namens de Zakelijke Klant deelnemen aan een Dienst van Life-Line Trainingen. 

Opdrachtgever/Koper/Deelnemer: de Consument of Zakelijke Klant die een overeenkomst sluit of wenst te sluiten met Life-Line Trainingen en daarmee een betalingsverplichting aangaat. 

Schriftelijk: zowel alle traditionele schriftelijke communicatie als digitale communicatie zoals e-mail. 

Algemene voorwaarden Life-Line Trainingen B.V. versie februari 2024 

Overeenkomst: de overeenkomst van opdracht of koopovereenkomst die Opdrachtgever/Koper/Deelnemer met Life-Line Trainingen sluit. 

Dienst(en): alle door Life-Line Trainingen aangeboden diensten. Hieronder vallen o.a. maar niet uitsluitend trainingen, opleidingen en cursussen. 

Website: de website van Life-Line Trainingen waar producten en diensten op afstand gekocht kunnen worden, te bereiken via https://www.life-line-trainingen.nl/ 

Voor de leesbaarheid van deze algemene voorwaarden wordt ‘Opdrachtgever/Koper/Deelnemer’ ook wel aangeduid met ‘je, jij, jou of jouw’ en worden ‘Life-Line-Trainingen’ en ‘Opdrachtgever/Koper/Deelnemer’ samen ook wel Partijen genoemd. 

Deze algemene voorwaarden zijn geschreven voor zowel Consumenten als Zakelijke Klanten. Als een bepaling alleen van toepassing is voor een bepaalde doelgroep, wordt dit duidelijk in de bepaling aangegeven. 

Artikel 1 – Wanneer zijn deze algemene voorwaarden van toepassing? 

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachten, Diensten, de levering van producten door of namens Life-Line Trainingen, Overeenkomsten, facturen en overige werkzaamheden van Life-Line Trainingen. 

2. Omdat deze algemene voorwaarden speciaal geschreven zijn voor de Diensten en producten van Life-Line Trainingen zijn eventueel door de Zakelijke klant gehanteerde algemene voorwaarden uitdrukkelijk niet van toepassing. 

3. Afwijkingen van en aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn pas van toepassing als deze door Life-Line Trainingen uitdrukkelijk én schriftelijk zijn geaccepteerd. 

4. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor meerwerk Overeenkomsten, gewijzigde Overeenkomsten en vervolg Overeenkomsten. 

5. Life-Line Trainingen mag deze algemene voorwaarden wijzigen. In het aanbod wordt altijd naar de meest recente versie van de algemene voorwaarden verwezen. 

6. Wanneer één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken (ongeldig blijken), blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Partijen zullen in dan in onderling overleg een nieuwe afspraak maken die zoveel mogelijk de strekking en het doel heeft van de oorspronkelijke bepaling. 

7. In het geval bepalingen uit deze algemene voorwaarden in strijd zijn met de inhoud van een tussen Partijen gesloten Overeenkomst, dan heeft de inhoud van die Overeenkomst voorrang op deze algemene voorwaarden. 

8. Wanneer je akkoord gaat met het aanbod van Life-Line Trainingen, dan gaat Life-Line Trainingen ervan uit dat je kennis hebt genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord bent met de inhoud ervan. 

 

Artikel 2 – Aanbod 

1. Een aanbod is vrijblijvend. Dit betekent dat Life-Line Trainingen het aanbod kan wijzigen. 

Wanneer een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of in het geval er voorwaarden verbonden zijn aan het aanbod, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld. 

2. Offertes zijn tot en met veertien (14) kalenderdagen na de offertedatum geldig tenzij in de offerte een andere geldigheidstermijn opgenomen is. 

3. Jij zorgt ervoor dat de gegevens die je aan Life-Line Trainingen verstrekt zoals maar niet beperkt tot een e-mailadres, adresgegevens, data, aantal personen, juist, volledig en actueel zijn. 

4. De inhoud van de Overeenkomst bestaat uitsluitend uit de Diensten en/of producten die in het aanbod, de offerte, de opdrachtbevestiging of bestelbevestiging zijn omschreven. 

5. Life-Line Trainingen is niet gebonden aan kennelijke vergissingen of verschrijvingen in het aanbod of programmeer- en/of typefouten op de Website of social mediakanalen Life-Line Trainingen. Dit betekent dat Life-Line Trainingen in dat geval niet verplicht is de Dienst of het product tegen de foutieve prijs te leveren. 

6. Een aanbod geldt niet automatisch voor toekomstige Overeenkomsten. 

7. Wanneer je slechts een gedeelte van het aanbod aanvaardt, is Life-Line Trainingen niet verplicht de Diensten uit te voeren tegen een overeenkomstig deel van de prijs. In dat geval heeft Life-Line Trainingen het recht een nieuwe offerte te maken. 

8. Wanneer de termijn van een actie of aanbieding is verstreken, kan Life-Line Trainingen niet meer gehouden worden aan het actietarief of de actievoorwaarden van dat aanbod. Acties en aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt. 

 

Artikel 3 – Zo komt de Overeenkomst tussen Partijen tot stand 

1. De Overeenkomst tussen Partijen komt tot stand op het moment dat: a. je mondeling of Schriftelijk akkoord gaat met een aanbod van Life-Line Trainingen; 

b. Life-Line Trainingen een Overeenkomst Schriftelijk aan jou bevestigt. Life-Line Trainingen gaat ervan uit dat de opdrachtbevestiging een juiste en volledige beschrijving bevat van de te leveren Diensten/producten, tenzij je binnen drie (3) kalenderdagen laat weten dat dit niet zo is. 

c. je digitaal akkoord gaat met een aanbod van Life-Line Trainingen door de bestelling van je keuze op de Website aan te geven, het bestelproces af te ronden en te voldoen aan de gestelde voorwaarden of je via de Website in te schrijven voor een Dienst. Pas na ontvangst van een bevestigingsmail is de bestelling/inschrijving definitief. 

2. Partijen gaan ermee akkoord dat voor communicatie gebruik gemaakt mag worden van alle op dat moment gebruikelijke communicatiemiddelen, in het bijzonder communicatiemiddelen die werken via een internetverbinding. 

Artikel 4 – Uitvoering van de Overeenkomst 

1. Life-Line Trainingen neemt met het sluiten van de Overeenkomst een inspanningsverplichting op zich. Dit betekent dat Life-Line Trainingen haar best zal doen de Overeenkomst zo goed mogelijk uit te voeren. 

Life-Line Trainingen kan echter niet garanderen dat jij en/of de Aanwezigen het beoogde resultaat bereiken en/of in staat zijn het geleerde in de praktijk te brengen. Dit is mede afhankelijk van omstandigheden van buitenaf, je inzet en/of de inzet van anderen. In geen geval wordt er door Life-Line Trainingen een resultaatsverbintenis aangegaan. 

2. Voor een goede uitvoering van de Overeenkomst is jouw medewerking belangrijk. Je zult dan ook alle gegevens, informatie, instructies en toegang die noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de Overeenkomst, tijdig aan Life-Line Trainingen verstrekken. Als de benodigde gegevens, informatie, instructies of toegang niet op tijd door Life-Line Trainingen zijn ontvangen, heeft Life-Line Trainingen het recht de uitvoering van de Overeenkomst uit te stellen. Extra kosten die hierbij gemaakt worden, komen voor jouw rekening. 

3. Life-Line Trainingen heeft het recht de Overeenkomst (deels) door derden te laten uitvoeren. Voor uitvoering van de Overeenkomst kunnen bijvoorbeeld documenten of instructeurs ingehuurd worden. 

De artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 van het Burgerlijk Wetboek zijn hierbij niet van toepassing. Deze algemene voorwaarden gelden ook ten aanzien van de door Life-Line Trainingen ingeschakelde derden. Natuurlijk zal Life-Line Trainingen alleen derden inschakelen die voldoen aan de kwaliteitstandaard en opleidingseisen van Life-Line-Trainingen en de van toepassing zijnde brancherichtlijnen van de Nederlandse Reanimatie Raad, het Rode Kruis, het Nederlands Instituut Bedrijfshulpverlening, de Reddingsbrigade Nederland en Stop de bloeding redt een leven. 

4. Voor een goede uitvoering van de Overeenkomst is het noodzakelijk dat je Life-Line Trainingen in de gelegenheid stelt de Overeenkomst uit te voeren. Ook zorg je ervoor dat in het geval jij de locatie beschikbaar stelt, Life-Line Trainingen en de door Life-Line Trainingen ingeschakelde derden tijdig de beschikking hebben en houden over (dat gedeelte van) de locatie waar de Overeenkomst uitgevoerd wordt. 

5. Wanneer je ongepast gedrag vertoont, in strijd handelt met de fatsoensnormen of door je gedrag de uitvoering van een Dienst belemmert of bemoeilijkt (dit naar het oordeel van Life-Line Trainingen), heeft Life-Line Trainingen het recht je onmiddellijk de toegang tot de Dienst en/of bijbehorende community te ontzeggen en/of de Overeenkomst te beëindigen. Je hebt in dat geval geen recht op terugbetaling van het factuurbedrag. Bij de Zakelijke Klant geldt deze bepaling voor alle Aanwezigen. 

6. In het geval de Zakelijke Klant beeld- en/of geluidsopnames maakt tijdens de uitvoering van een Dienst zorgt de Zakelijke Klant ervoor dat eventueel hiervoor benodigde toestemming van betrokkenen verkregen is. De Zakelijke Klant vrijwaart Life-Line Trainingen voor eventuele aanspraken van derden. 

 

Artikel 5 – Online aankopen (producten en diensten) 

1. Via de Website van Life-Line Trainingen kunnen zowel Zakelijke klanten als Consumenten fysieke producten kopen en zich inschrijven voor Diensten. Bij het plaatsen van een bestelling of het inschrijven voor een Dienst, ga je een betalingsverplichting aan. 

2. Life-Line Trainingen treft passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische overdracht van data te beveiligen en zorgt voor een veilige web omgeving en passende veiligheidsmaatregelen. 

3. Bij een online Dienst ben je zelf verantwoordelijk voor goed werkende apparatuur zoals een laptop, smartphone of tablet en faciliteiten zoals software en een stabiele internetverbinding om deel te kunnen nemen aan de online Dienst. 

4. Deelname aan een online Dienst is persoonsgebonden. Dit betekent dat je de inloggegevens van je account of de aanmeldlink niet met anderen mag delen. 

5. Diensten, onderdelen daarvan of de manier van aanbieden (offline of online) kunnen in de loop der tijd wijzigen. In het aanbod wordt duidelijk aangegeven wat je van de Dienst kunt verwachten. 

6. Door noodzakelijk onderhoud kan het gebeuren dat de Website of gebruikte software tijdelijk buiten gebruik gesteld zijn. Doordat bij een online Dienst gebruik gemaakt wordt van software en/of platforms van derden, kan Life-Line Trainingen niet garanderen dat een online Dienst op ieder moment beschikbaar is. Je mag uiteraard verwachten dat Life-Line Trainingen haar uiterste best doet om de online Dienst zo snel mogelijk weer toegankelijk te maken 

7. De op de Website getoonde afbeeldingen van producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. 

8. Life-Line Trainingen staat ervoor in dat producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van aankoop bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. 

9. De producten die Life-Line Trainingen biedt, hebben de eigenschappen die Life-Line Trainingen in het aanbod kenbaar heeft gemaakt. 

10. Life-Line Trainingen zal geaccepteerde bestellingen zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen dertig (30) kalenderdagen uitvoeren tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. In het geval de bezorging vertraging ondervindt, ontvang je hierover zo spoedig mogelijk bericht. 

11. Producten worden door een extern vervoersbedrijf geleverd op het adres dat je aan Life-Line Trainingen kenbaar hebt gemaakt. In geval van een verkeerd adres, zijn de kosten voor het zoekgeraakte product voor jouw rekening. 

12. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten gaat op jou over vanaf het moment van bezorging bij jou of bij een door jou aangewezen derde. 

13. Bezorging is mogelijk in Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. 

14. Je dient het product bij levering te controleren op kwaliteit, zichtbare schade en eigenschappen of gebreken. Wanneer er onverhoopt iets mis blijkt bij de levering van het product, dien je dit zonder onnodige vertraging bij Life-Line Trainingen te melden. 

15. Je bent verplicht de bijgeleverde product- en/of gebruiksvoorschriften van het product na te leven en het product alleen te gebruiken waarvoor het bedoeld is. Schade die ontstaat door het niet naleven van de voorschriften of door anders gebruik, is niet voor rekening van Life-Line Trainingen. De Zakelijke Klant zal zich inspannen te zorgen voor een veilig gebruik van de door Life-Line Trainingen aangeboden producten. De Zakelijke Klant dient de door Life-Line 

Trainingen meegeleverde gebruikershandleiding en overige documentatie beschikbaar te stellen voor Aanwezigen, derden en eventuele afnemers. 

16. Op alle door Life-Line Trainingen aanboden producten is de wettelijke garantie van toepassing. 

 

Artikel 6 – Aanvullende voorwaarden voor AED-apparaten en accessoires 

1. AED-apparaten worden alleen gebruiksklaar afgeleverd als dit door Partijen Schriftelijk overeengekomen is. AED-kasten worden niet gemonteerd of aangesloten. 

2. Gegevens die opgeslagen zijn in het AED apparaat of op de bijgeleverde geheugenkaarten morgen nooit door jou zelf worden verwijderd. Jij bent verplicht erop toe te zien dat derden data niet verwijderen. Verwijdering van gegevens mag slechts door Life-Line Trainingen geschieden. 

3. Alleen met schriftelijke goedkeuring van een patiënt zullen de betreffende gegevens worden overhandigd aan de behandelend specialist. 

4. Gegevens die opgeslagen zijn op het AED-apparaat en/of bijbehorende geheugenkaarten kan Life-Line Trainingen gebruiken voor geanonimiseerde statistisch onderzoek door belanghebbende partijen. 

 

Artikel 7 – Aanvullende voorwaarden m.b.t. tot certificering 

1. Examenkosten zijn, indien van toepassing, inbegrepen bij de aanschafprijs van een Dienst. Je hebt recht om deel te nemen aan een examen wanneer de instructeur jou competent verklaard en dit verwerkt is in het cursusmanagementsysteem van de certificerende instantie. 

2. Digitale certificaten ontvang je direct na uitreiking op het door jou aangegeven e-mailadres. Fysieke certificaten ontvang je via Life-Line Trainingen. 

3. Life-Line Trainingen biedt uitdrukkelijk geen slagingsgarantie. 

4. Het niet deelnemen aan een examen, geeft geen recht op terugbetaling van een deel van de aanschafkosten. 

 

Artikel 8 – Wettelijke bedenktijd (herroepingsrecht) voor Consumenten 

1. Een Consument heeft bij een koop op afstand (aankoop via de Website, via social media, via e-mail of ‘Whatsapp) recht op wettelijke bedenktijd. Dit betekent dat de Consument binnen veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van het product en na inschrijving voor de Dienst, zonder opgaaf van redenen, de Overeenkomst kan ontbinden. Wanneer een bestelling uit meerdere producten bestaat, gaat de bedenktijd in op de dag dat de Consument het laatste product uit de bestelling heeft ontvangen. 

2. Tijdens de wettelijke bedenktijd mag de Consument een product uitpakken met als doel de aard en de kenmerken van het product vast te stellen op een manier zoals de Consument dit in een fysieke winkel ook zou doen. De Consument gaat hierbij zorgvuldig om met het product. Wanneer er waardevermindering optreedt tijdens de wettelijke bedenktijd, dan is de Consument hiervoor aansprakelijk. 

3. Wanneer de Consument gebruik wil maken van de wettelijke bedenktijd, dan moet de Consument dit binnen veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van het product/na inschrijving voor de Dienst aan Life-Line Trainingen laten weten d.m.v. het 

Modelformulier herroeping of door een e-mail te sturen naar info@life-line-trainingen.nl. De Consument zal het product vervolgens binnen veertien (14) kalenderdagen na ontbinding van de koop aan Life-Line Trainingen retourneren. De retourkosten komen voor rekening van de Consument. 

4. Het risico en de bewijslast voor het juist én op tijd uitoefenen van de wettelijke bedenktijd ligt bij de Consument. 

5. Na ontvangst van de retourzending, ontvangt de Consument een bevestiging en wordt het aankoopbedrag binnen veertien (14) kalenderdagen teruggestort. 

 

Artikel 9 – Wanneer geldt de wettelijke bedenktijd niet? 

1. De wettelijke bedenktijd zoals genoemd in artikel 6 van deze algemene voorwaarden is niet op alle producten uit de webwinkel van toepassing. Voor producten die om redenen van hygiëne niet kunnen worden teruggestuurd, is de wettelijke bedenktijd uitdrukkelijk uitgesloten als de Consument de verzegeling van het product heeft verbroken. 

2. De wettelijke bedenktijd is ook niet van toepassing op een Dienst waarvoor een datum of tijd afgesproken wordt. Diensten vallen onder een dienst voor vrijetijdsbesteding waarvoor een datum of tijd afgesproken wordt zoals een training, opleiding of cursus. Deze Diensten vallen wettelijk gezien onder een Dienst voor vrijetijdsbesteding waarop volgens artikel 6:230p sub e van het Burgerlijk Wetboek de wettelijke bedenktijd is uitgesloten. 

3. Er geldt ook geen wettelijke bedenktijd als jij expliciet toestemming hebt gegeven de Dienst binnen de wettelijke bedenktijd te starten én je afstand hebt gedaan van de wettelijke bedenktijd. 

4. De wettelijke bedenktijd geldt niet voor Zakelijke klanten. 

5. De wettelijke bedenktijd geldt ook niet in het geval de Consument het product ophaalt bij Life-Line Trainingen. 

6. Tot slot geldt de wettelijke bedenktijd niet bij online Diensten zoals online workshops, online trainingen en online cursussen waarbij je direct na aankoop toegang krijgt tot de Dienst. 

 

Artikel 10 – Tarieven, facturatie en betaling 

1. Genoemde prijzen zijn inclusief BTW voor Consumenten en exclusief BTW voor Zakelijke Klanten. Extra kosten zoals reis- parkeer- en verblijfskosten worden zoveel mogelijk vooraf aan jou gecommuniceerd. Zowel reisuren als daadwerkelijk gereden kilometers als eventueel meerwerk worden op basis van nacalculatie bij jou in rekening gebracht. 

2. Verzendkosten zijn exclusief tenzij anders aangegeven. De hoogte van de verzendkosten wordt wel duidelijk vooraf met jou gecommuniceerd. 

3. Retourkosten komen voor jouw rekening. 

4. Life-Line Trainingen heeft het recht om prijzen te wijzigen. Actuele prijzen worden in het aanbod genoemd. 

5. Online aankopen en inschrijvingen voor een Dienst worden vooraf betaald via de door Life-Line Trainingen aangeboden betaalopties. Je ontvangt de betalingsbevestiging/factuur op het door jou opgegeven e-mailadres.\ 

6. De betalingstermijn voor facturen bedraagt veertien (14) kalenderdagen na factuurdatum. Betaling vindt plaats door middel van overschrijving op het bankrekeningnummer van Life-Line Trainingen onder vermelding van het factuurnummer. 

7. Life-Line Trainingen heeft te allen tijde het recht om een aanbetaling te verlangen of in termijnen te factureren. 

8. In het geval een betaling niet binnen de betalingstermijn door Life-Line Trainingen is ontvangen, ontvang je een betalingsherinnering. Wanneer de betaling, ondanks de betalingsherinnering nog steeds uitblijft, heeft Life-Line Trainingen het recht wettelijke (handels)rente bij jou in rekening te brengen. Daarnaast kan Life-Line Trainingen incassokosten in rekening brengen van tien procent (10%) van het openstaande factuurbedrag met een minimum van tweehonderdvijftig (€ 250,00). Voor Consumenten geldt de wettelijke regeling met betrekking tot de hoogte van de incassokosten. 

9. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur, schort de betalingsverplichting van de Zakelijke Klant niet op. 

10. Life-Line Trainingen blijft eigenaar van de geleverde producten totdat jij aan je betalingsverplichting hebt voldaan. 

Artikel 11 – Looptijd en annulering van de Overeenkomst 

1. Een Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en loopt aan het einde van die bepaalde tijd automatisch af tenzij Partijen besluiten de Overeenkomst te verlengen. 

2. Bij annulering of tussentijdse beëindiging van een Dienst gelden de volgende annuleringsvoorwaarden: 

Voor Consumenten:

a. Wanneer je een Dienst annuleert tot twee (2) kalenderweken voor de start van de Dienst, is annuleren kosteloos. 

b. Bij annulering binnen twee (2) kalenderweken voor de start van de Dienst, betaal je zestig procent (60%) van het factuurbedrag. Dit percentage is bedoeld als administratiekosten, voorbereidende werkzaamheden (hoeft voor jou niet zichtbaar te zijn), locatiekosten en kosten voor ingeschakelde derden die Life-Line Trainingen al gemaakt heeft; 

c. Is de Dienst al gestart en wil je tussentijds stoppen, dan betaal je vijfentachtig procent (85%) van het factuurbedrag. 

Voor Zakelijke Klanten: 

a. Voor beide Partijen geldt een opzegtermijn van veertien (14) kalenderdagen. 

b. Bij tussentijdse beëindiging betaalt de Zakelijke Klant de door Life-Line Trainingen verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten. Dit kunnen ook kosten voor voorbereidende werkzaamheden zijn die niet direct voor de Zakelijke klant zichtbaar zijn. 

c. Daarnaast heeft Life-Line Trainingen bij beëindiging door de Zakelijke Klant het recht annuleringskosten in rekening te brengen van dertig procent (30%) van het factuurbedrag dat de Zakelijke Klant betaald zou hebben als de Overeenkomst niet tussentijds zou zijn beëindigd. 

3. Bij online Diensten heb je geen recht op terugbetaling van het aankoopbedrag vanaf het moment dat je toegang hebt gekregen tot de online Dienst. Het maak daarbij niet uit of je de inhoud daadwerkelijk bekeken hebt. 

4. Als Life-Line Trainingen niet naar behoren uitvoering kan geven aan de Overeenkomst en/of er sprake is van overmacht of een onvoorziene omstandigheid, dan kan Life-Line Trainingen de Dienst annuleren of verzetten. 

5. In de volgende situaties heeft Life-Line Trainingen het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang, zonder tussenkomst van een rechter, te beëindigen: a. wanneer er ten aanzien van de Zakelijke Klant faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken; 

b. wanneer er aan jou surséance van betaling (uitstel van betaling) wordt verleend; 

c. wanneer jij wordt toegelaten tot een traject voor schuldhulpverlening. 

Als Life-Line Trainingen op grond van één van deze redenen besluit tot uitstel of beëindiging van de Overeenkomst, is Life-Line Trainingen op geen enkele manier verplicht tot vergoeding van schade of kosten die daardoor bij jou ontstaan. Ook blijft jouw betalingsverplichting bestaan. 

6. Bij onvoldoende deelnemers kan Life-Line Trainingen besluiten de startdatum van een Dienst te verplaatsen. Hiervan word je uiterlijk zeven (7) kalenderdagen voor aanvang van de Dienst geïnformeerd. Wanneer je verhinderd bent op de door Life-Line Trainingen voorgestelde nieuwe datum, heb je recht op teruggave van het factuurbedrag. 

7. Wanneer de uitvoering van de Overeenkomst wordt vertraagd of onderbroken door omstandigheden die voor jouw rekening en risico komen, dan heeft Life-Line Trainingen het recht de kosten die daarvan het gevolg zijn, bij jou in rekening te brengen. Natuurlijk zal Life-Line Trainingen zich inzetten deze kosten zoveel mogelijk te beperken. 

 

Artikel 12 – Privacy 

1. Op alle Overeenkomsten, online aankopen en deze algemene voorwaarden is ook het privacy statement van Life-Line Trainingen van toepassing. Dit is te lezen via https://life-line-trainingen.nl/juridisch/privacy-statement. Hierin staat o.a. welke persoonsgegevens Life-Line Trainingen verwerkt, met welk doel dit gebeurt, hoelang de gegevens bewaard blijven, met wie ze gedeeld worden en hoe ze beveiligd worden. Ook worden in het privacy-statement de privacyrechten van betrokkenen uiteengezet. 

2. Life-Line Trainingen zal de door jou verstrekte persoonsgegevens alleen verwerken in overeenstemming met de doelen als opgenomen in het privacy-statement. 

Artikel 13 –Aansprakelijkheid en vrijwaring 

1. Life-Line Trainingen is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door ondeskundig gebruik van door Life-Line Trainingen geleverde producten. Life-Line Trainingen is ook niet aansprakelijk doordat jij of Aanwezigen de voorzorgsmaatregelen en/of gebruikersvoorschriften van Life-Line Trainingen of door Life-Line Trainingen ingeschakelde derden niet opvolgen, niet voldoen aan de gegeven instructies of deze onjuist toepassen. 

2. Life-Line Trainingen is ook niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat zij is uitgegaan van door of namens jou verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens zoals data, aantal personen, opleidingsniveau, adresgegevens etc. 

3. Life-Line Trainingen is alleen aansprakelijk voor directe schade als die schade het gevolg is van: a. de uitvoering van de Overeenkomst; 

b. de informatie die gegeven wordt tijdens de uitvoering van een Dienst; 

c. het ontbreken daarvan of het (onjuist) toepassen van de informatie als er sprake is van een wettelijke of contractuele toerekenbare tekortkoming, opzet of grove schuld aan de zijde van Life-Line Trainingen als er sprake is van een wettelijke of contractuele toerekenbare tekortkoming, opzet of grove schuld aan de zijde van Life-Line Trainingen. Onder directe schade valt in ieder geval niet: gevolgschade, gederfde omzet en winst, gemiste besparingen, schade aan het imago, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie. 

4. Iedere aansprakelijkheid van Life-Line Trainingen is beperkt tot maximaal het overeengekomen factuurbedrag van de Overeenkomst waar de aansprakelijkheid betrekking op heeft. 

5. In ieder geval is Life-Line Trainingen nooit voor meer aansprakelijk dan het bedrag dat een door Life-Line Trainingen afgesloten aansprakelijkheidsverzekering uitkeert, vermeerdert met het bedrag aan eigen risico onder die verzekering. 

6. Deelname aan een door Life-Line Trainingen aangeboden Dienst is altijd op eigen risico. Jij en alle Aanwezigen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gezondheid, veiligheid en persoonlijke bezittingen. 

7. Wanneer jij schade toebrengt aan een locatie of bezittingen van Life-Line Trainingen of die van derden, dan ben je daar volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor. 

8. De Zakelijke Klant is ook verantwoordelijk en aansprakelijk voor door Aanwezigen veroorzaakte schade. 

9. Jij en alle Aanwezigen zijn zelf verantwoordelijk voor het toepassen en uitvoeren van de opgedane kennis. 

10. De Zakelijke Klant vrijwaart Life-Line Trainingen tegen alle aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst, schade lijden. Deze vrijwaring geldt niet in het geval er sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Life-Line Trainingen. Derden zijn personen die niet bij de Overeenkomst tussen Partijen betrokken zijn zoals, maar niet beperkt tot, andere deelnemers of Aanwezigen. 

11. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijn geldt voor alle vorderingen tot schadevergoeding die verband houden met deze algemene voorwaarden, een verjaringstermijn van twaalf (12) kalendermaanden na beëindiging van de Overeenkomst. 

Artikel 14 – Overmacht en onvoorziene omstandigheden 

1. Wanneer er sprake is van overmacht of onvoorziene omstandigheden dan kan Life-Line Trainingen de uitvoering van de Overeenkomst uitstellen of beëindigen. Van overmacht of een onvoorziene omstandigheid is naast het bepaalde in de wet en in de rechtspraak ook sprake in het geval van ziekte of arbeidsongeschiktheid van instructeurs/docenten van Life-Line Trainingen die niet opgevangen kan worden, brand, kapotte materialen of niet of gebrekkige levering van leveranciers van Life-Line Trainingen. 

2. Wanneer een situatie als bedoeld in artikel 13.1 langer duurt dan zestig (60) kalenderdagen dan hebben beide Partijen het recht de Overeenkomst te beëindigen zonder schadeplichtig te zijn. 

3. Wanneer Life-Line Trainingen bij het intreden van de overmachtssituatie al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, heeft Life-Line Trainingen het recht de reeds uitgevoerde deel van de Dienst afzonderlijk te factureren en ben je verplicht deze factuur te voldoen. Dit geldt alleen als aan het reeds uitgevoerde deel van de Dienst zelfstandige waarde toekomt. 

Artikel 15 – Klachten 

1. Wanneer je een klacht hebt over de uitvoering van de Overeenkomst of niet tevreden bent over een Dienst of product van Life-Line Trainingen, kun je de gebreken of je klacht binnen veertien (14) kalenderdagen nadat de klacht is ontstaan, volledig en duidelijk omschreven Schriftelijk melden bij Life-Line Trainingen. Voor Consumenten geldt een klachttermijn van twee (2) kalendermaanden na het ontstaan van de klacht. 

2. Life-Line Trainingen zal zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van de klacht, inhoudelijk reageren op de klacht en waar mogelijk een oplossing voorstellen. 

3. Voor Consumenten die een klacht hebben over een online aankoop is er de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de Europese Commissie via het ODR-platform: http://ec.europa.eu/odr. 

4. Het indienen van een klacht, schort de betalingsverplichting van een Zakelijke Klant niet op. 

 

Artikel 16 – Intellectuele eigendomsrechten 

1. Alle auteursrechten en overige rechten van intellectuele eigendom die rusten op werken als: teksten, afbeeldingen, video’s en geluidsfragmenten die getoond of gebruikt worden tijdens de uitvoering van een Dienst of welke getoond worden op de Website of social mediakanalen van Life-Line Trainingen, berusten uitsluitend bij Life-Line Trainingen en mogen niet zonder vooraf gekregen Schriftelijke toestemming van Life-Line Trainingen worden vermenigvuldigd, openbaar worden gemaakt of op een andere manier worden verspreid of getoond aan derden. 

2. Wanneer je in strijd handelt met het bepaalde in dit artikel, dan heeft Life-Line Trainingen het recht haar schade op jou te verhalen. 

 

Artikel 17 – Toepasselijk recht & forumkeuze 

1. Partijen zullen in alle gevallen eerst proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Lukt dit niet, dan worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Gelderland, tenzij de wet dwingend anders bepaald. Dit geldt ook voor geschillen die slechts door één van de Partijen als geschil wordt gezien. 

2. Op alle door Life-Line Trainingen gesloten en te sluiten Overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 

Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld door Maaike van @Maaike. online legal support, www.onlinelegalsupport.nl. 

Algemene voorwaarden Life-Line Trainingen B.V. versie februari 2024